Kurum Misyonu (KM)*: Çıktı ve etki odaklı araştırma, uygulamalı eğitim-öğretim ve kapsayıcı topluma hizmet faaliyetleriyle paydaşlarımız için sürdürülebilir değer yaratmak.
Kurum Misyon Bileşenleri (KMB)
KMB1: Çıktı ve etki odaklı araştırma yapmak. |
|
KMB2: Uygulamalı eğitim-öğretim sağlamak. |
|
KMB3: Kapsayıcı topluma hizmet faaliyetleri yürütmek. |
|
KMB4: Paydaşlarımız için sürdürülebilir değer yaratmak. |
|
(*) Kurum misyonu 2025 yılı itibariyle güncellenmiştir. |
|
Fakülte Misyon Bileşenleri
Yaparak öğrenmeye dayalı araştırma, eğitim-öğretim, tasarım-uygulama ve topluma hizmet faaliyetleri ile çıktı ve etki odaklı ulusal ve uluslararası düzeyde kapsayıcı ve sürdürülebilir değerler yaratmak.
Fakülte Misyon Bileşenleri (FMB) |
Kurumun (ESTÜ) Misyon Bileşenleri (KMB) |
|
|
|||
|
|
|||||
KMB1 |
KMB2 |
KMB3 |
KMB4 |
|
|
|
FMB1 KMB1 ve KMB2 yi destekler |
√ |
√ |
|
|
||
FMB2 KMB3 ve KMB4 ü destekler |
√ |
√ |
|
|
FMB1: Yaparak öğrenmeye dayalı araştırma, eğitim-öğretim, tasarım-uygulama ve topluma hizmet faaliyetleri yürütmek |
FMB2: Çıktı ve etki odaklı ulusal ve uluslararası düzeyde kapsayıcı ve sürdürülebilir değerler yaratmak. |
Fakülte Öğrenme Çıktıları |
Açıklama |
Bilgi |
Beceri |
Davranış |
Kanıt |
Her Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mezunu; |
|||||
1. Alanında öncü proje, araştırma ve uygulamalar yürütür. |
Disiplinlerarası etkileşimi teknoloji ile birleştiren, bütüncül yaklaşıma dayalı ve detayları önemseyen araştırma ve uygulamalar yürütür. |
√ |
√ |
√ |
Yaparak öğrenme yaklaşımı ve çok paydaşlı projeler. |
2. Alanında tasarım süreçlerini kurgular, yorumlar ve etkili iletişimle paydaşlara sunar. |
Tasarım problemini genelden özele etik ve evrensel değerlerle farklı ölçeklerde ele alır, planlar, yönetir ve uygular. |
√ |
√ |
√ |
Proje dersleri ve tasarım sürecini destekleyen diğer ders ve faaliyetler. |
3. Alanında sürdürülebilir değerler yaratır. |
Alanında veya disiplinler arası çalışmalarda etkin rol üstlenen, liderlik yapan, toplum yararına değerler yaratan mezunlar. |
√ |
√ |
√ |
Proje tabanlı dersler, projeler, sergiler, fuarlar ve diğer bilimsel faaliyetler. |
Program Eğitim Amaçları |
Kurum (ESTÜ) Misyon Bileşenleri (KMB) |
Fakülte Misyon Bileşenleri (FMB) |
Bölüm Misyon Bileşenleri (BMB) |
|
|||||||
|
|||||||||||
KMB1 |
KMB2 |
KMB3 |
KMB4 |
FMB1 |
FMB2 |
BMB1 |
BMB2 |
||||
PEA1 |
|
√ |
|
√ |
√ |
||||||
PEA2 |
|
|
√ |
√ |
√ |
||||||
PEA3 |
|
|
|
√ |
√ |
√ |
|||||
PEA4 |
√ |
|
|
√ |
√ |
||||||
PEA5 |
|
√ |
|
√ |
√ |
Program Eğitim Amacı Bileşenleri (PEA)
PEA1: Mimari tasarımda yaratıcı düşünme becerisini geliştirmek. |
PEA2: Tarih, kuram, kültür ve sanat alanlarında küresel ve yerel ölçekte bilgi sahibi olmak ve bunların mimarlıkla ilişkisini kavramak. |
PEA3: Çevre, kent ve toplum ilişkilerini kavramak ve sürdürülebilirlik bilinci kazandırmak. |
PEA4: Güncel teknolojiyi etkili biçimde kullanmak. |
PEA5: Uygulama alanında mesleki donanım ve etik gerekliliklere uyma becerisi elde etmek. |
Tabloların pdf hali için buraya tıklayınız.